Associació Salvem La Tossa

Dies esperant la resposta de l'Alcalde a la Carta Oberta

Conferència ``L'aigua com a recurs'' d'Antonio Canicio

7 de juny de 2002

Dins del I Cicle de conferències al voltant de la Tossa, que organitza l'associació Salvem La Tossa amb la intenció de reflexionar sobre el model de societat que volem, va tindre lloc el passat 7 de juny la primera ponència amb el tema ``L'aigua com a recurs'' a càrrec de l'hidrogeòleg Antonio Canicio.

El conferenciant, una de les màximes autoritats de l'estat en recursos hídrics, amb una dilatada experiència professional desenvolupada per a organitzacions com ara el Ministeri d'Obres Públiques, la Generalitat de Catalunya o la British Petroleum, i integrant de la Plataforma de la Defensa de l'Ebre, va parlar sobre la conveniència del consens social i l'aplicació d'estratègies de creixement sostenible en front les actuals polítiques de creixement il·limitat que no obeeixen a cap planificació sinó a criteris economicistes i especulatius.

Antonio Canicio va informar al públic assistent, que omplia el saló d'actes de la Caixa Rural de Benicarló, sobre els últims estudis científics que demostren la gran influència que té l'aportació d'aigua de riu a la mar sobre la quantitat de les captures pesqueres i sobre la conservació de la costa i les platges. També va assenyalar la incidència de la qualitat de l'aigua en la productivitat dels cultius de regadiu.

L'exposició, feta en un llenguatge clar i contundent, va arrancar els aplaudiments del públic que a tindré l'oportunitat d'intervindre interrogant a l'hidròleg.

La següent conferència ``Vies pecuàries: passat, present i futur'' a càrrec de Jordi Valero, enginyer tècnic forestal, està programada per al proper dijous 13 de juny a les 20:30 al saló d'actes de la Caixa Rural de Benicarló.